Waarom linnenverhuur?

7 gouden tips voor het houden van een B&B

Bij het succesvol uitbaten van een B&B komt heel wat kijken. Naast het zorgen voor goede vindbaarheid, is het belangrijk om de verwachtingen van je gasten te overtreffen. Je wil immers dat ze het naar hun zin hebben, goede reviews achterlaten en later nog eens terug komen. Met behulp van de volgende 7 gouden tips zorg je dat je bed & breakfast piekfijn in orde is.

1. Zorg voor een uitstekende eerste indruk

Gasten die naar je B&B komen, kijken uit naar hun (mini)vakantie. Op basis van jouw website en de reviews hebben ze voor jouw verblijf gekozen. Bewust of onbewust brengt dat áltijd verwachtingen mee: ze gaan ervan uit dat hun keuze leidt tot een fijne vakantie. Het is vervolgens aan jou als eigenaar om een goede eerste indruk te maken. 
Je maakt een goede eerste indruk door voor een persoonlijke en hartelijke ontvangst te zorgen. Laat blijken dat je blij bent dat je gasten er zijn, onthoud hun namen voor een stukje betrokkenheid en begeleid ze naar het gastenverblijf. Want onthoud goed: ‘you never get a second chance to make a first impression’.

2. Een geschenkje doet wonderen

Om de ontvangst helemaal op punt te zetten, is het een leuk extraatje wanneer je een klein geschenkje klaarlegt. Denk hierbij aan een flesje wijn, wat streekproducten of een bon voor een uitgebreid ontbijt. Naast blije gezichten, vergroot je hiermee de kans op positieve mond-tot-mondreclame. Een post op Instagram of in de familie-chat kan direct voor meer bekendheid zorgen, en op termijn voor meer gasten. Het is een kleine investering om elke gast wat te geven, maar dit betaalt zich vaak dubbel en dik terug.

3. Een brandschoon verblijf

Wellicht voor de hand liggend, maar een van de meest gehoorde klachten heeft met hygiëne te maken. Denk hierbij aan stof, vlekken, haren of schimmelvorming. Het is van groot belang om na elk verblijf alert te zijn op viezigheid; in elk hoekje! Vooral als je het erg druk hebt, is het gevaarlijk een hoekje te vergeten. Dat heeft een negatieve invloed op de ervaring van je gasten. Sterker nog: Eén vieze vlek kan al genoeg reden zijn om een slechte review achter te laten.

4. Een goede matras en kwaliteitslinnen

Er is niks vervelender dan na een heerlijk avondje samen zijn, op een slechte matras te moeten slapen. Wees deze anticlimax dus voor en zorg voor een goede matras. Een goede matras is een flinke investering, maar ook dat betaalt zich ongetwijfeld terug. Bovendien is de levensduur van een goede matras rond de 10 jaar.
Naast een goede matras is ook schoon en kwalitatief uitstekend beddengoed van belang. Aangezien het wassen en strijken flink wat tijd kost, kun je er ook voor kiezen om dit uit te besteden aan EasyLaundry. Wij halen het gebruikte linnen op en brengen het schoon en gestreken terug. Op die manier genieten je gasten áltijd van de beste kwaliteit linnengoed. Naast beddengoed verhuren we handdoeken, tafelkleden en servetten aan aantrekkelijke prijzen. Bekijk hier het gehele aanbod.

5. Voldoende privacy

Mensen zijn – zeker op vakantie – gesteld op hun privacy. Probeer dat zo veel mogelijk te respecteren. De hele dag in het zicht in de tuin werken, terwijl je gasten op hun terras zitten te ontspannen is een no-go. Laat je gasten hun eigen gang gaan en maak alleen contact als het toegevoegde waarde heeft. Ook qua inrichting van het huisje is het slim om rekening te houden met privacy. Zo moeten de gasten altijd de ramen kunnen bedekken. 

6. Tips voor bezienswaardigheden en restaurants

Als local weet je precies wat er in de omgeving te doen is. Door dit met je gasten te delen laat je merken dat jij je gastvrij en vriendelijk bent. Dit kunnen tips zijn voor bezienswaardigheden, wandelingen, fietstochten, restaurants of een proeverij. Maak de tips overzichtelijk en verdeel informatiefolders bijvoorbeeld over meerdere bakjes met een specifiek thema. Je kunt er ook voor kiezen om de tips op je website te publiceren en je gasten daar naartoe te verwijzen. Dit helpt ook nog eens voor je online vindbaarheid, een win-winsituatie dus.
Extra tip: netwerk met andere ondernemers in je omgeving en stuur gasten/klanten naar elkaar door.

7. Laat ook ná het verblijf van je horen

De meeste mensen zijn actief op een of meerdere sociale media. Door als B&B-eigenaar daar regelmatig wat op te posten, zorg je voor een extra stukje zichtbaarheid en betrokkenheid. Je genereert volgers door je gasten duidelijk te maken dat de B&B te volgen is op bijvoorbeeld Facebook of Instagram. Dit kan door middel van een poster in je huisje, maar ook aan de hand van een mail met daarin linken naar je B&B-accounts. Door regelmatig een leuke foto of filmpje te posten, vergroot je de kans dat je mensen ‘warm maakt’ om nog eens terug te komen.

Linnen

Geïnteresseerd in huurlinnen van EasyLaundry?

Bed and breakfast beginnen? 6 onmisbare tips